torsdag 2 april 2009

Man kan inte göra allt

Att övertyga andra är nått jag inte törs
Vem är jag att komma med råd till andra människor i situationer utan tid, utan kraft och som har ett barn som är lungt när han eller hon äter sin välling eller dricker sin mjölk?

jag vill inte sätta mig på några höga hästar och det är varje familj som måste avgöra om en viss väg fungerar för dem just då.
Man kan inte göra allt samtidigt och man kan inte ens göra allt ,man måste välja
Man kommer aldrig att veta om valet var rätt och alla val kommer inte att vara det.

Men jag tror på detta, jag tror på att det jag läser om GF/CF diet stämmer och jag ser effekten i mitt eget hem.

Jag skulle gärna se att fler vågade försöka men förstår också de som inte orkar. Detta blir ytterliggare en pusselbit som ska fogas in ett pussel som inte går att lägga för att alla bitar inte får plats.

Om det är någon som vill veta mer så får ni gärna maila mig, kan jag hjälpa någon blir jag bara så glad.

Detta är ett val jag inte ångrar att jag har tagit.

2 kommentarer:

  1. Hej! Jasså det var DIN blogg! Visste inte att du hade den, har inte sett det någonstans. Ska läsa allting, har en massa frågor, det är så himla svårt val tycker jag. Det är ju så många som vittnat om att autister mår bättre om man utesluter tex gluten men jag vet inte alls hur man ska göra det om det nu är så som med Amir att han bara ÄLSKAR mackor och välling... Du vet ju, det kan ju bli helt galet med förändringar, speciellt när det gäller nåt som han älskar. Är det nåt som han inte bryr sig om så brukar han inte vara känslig för förändringar men när det kommer till hans favoritgrejer då får man passa sig. Det känns som att man måste verkligen veta vad man ger sig in i om man ska göra en så stor förändring. Och om det inte funkar så kommer ju allt vara förgäves.
    Hoppas allt är bra med er annars! Jag är så dålig på att skriva i autismtråden, sen om jag börjar så tar det för mycket av min tid också så jag backar en del... men läser om er i allafall.

    SvaraRadera
  2. ja det är min, jag har varit lite anonym om den.

    Ställ alla frågor du har men jag skulle verkligen rekomendera att du läser Unraveling the mystery, finns på adlibris och är väldigt bra

    Det enda jag inte gillar är att hon även drar in vaccinationsdebatten i boken.
    men huvudspåret är dieten. Jag är övertygad om att den är värd ett försök och fungerar det inte kan man alltid backa åt återgå till vanlig mat igen. Det mesta idag går att ersätta ganska lätt, jag trodde det skulle vara mer strul faktiskt. När man väl är igång så rullar det mest på. Visst man måste läsa på innehållsförteckningarna men annars är det inga jättegrejer.
    Börja med att helt ta bort mjölk, och avvakta lite för att se om han reagerar på det. han kan få "abstinens" reaktioner men alla får inte det

    SvaraRadera