lördag 30 maj 2009

Hipp hipp Hurra!

 För 5 år sen låg jag och väntade på ett dropp som skulle få igång förlossningen

5år! Lilla älskade unge vad stor du har blivit 

Om jag för 5 år sen fått se in i framtiden hade jag blivit matt av allt vi skulle igenom men också salig över vilken underbar tjej du skulle bli.

För det är du, du är du och det finns bara en som du

Jag vet ingen annan som har de funderingarna du har, tydligen faller de utanför mallen men just nu spelar det ingen roll.

Vem har gjort mallen? Vem har bestämt att du är handikappad? Vem är normal? Du ser saker på ett helt självklart sätt. Du ser människor precis som de är, det går inte att lura dig

De som säger att du inte läser av har fel, du ser allt men inte på samma sätt.

Brevid mig ligger en liten hög med presenter, kanske inte vad alla barn hade velat ha men vad spelar det för roll?

Om jag för 1 år sen kunnat se in i framtiden, när allt var kris och kaos hade jag blivit full av tillförsikt.

Det går, allt går, man blir lycklig igen och livet kommer inte alltid att vara mörka dagar.

Ni som är mitt i kaoset just nu, det blir bättre och ni kommer att se världen på ett nytt sätt när ni är igenom det.

Lilla stora underbara M, grattis på din födelsedag!

2 kommentarer:

  1. Åh, vad fint skrivet. Grattis stora M. Ledsen att Hedda inte ville prata i telefon, men hon sa sen att hon ville inte prata utan hon ville åka till dig o leka istället. Kanske ni kan "ses" över msn nån dag istället.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera