torsdag 26 mars 2009

Att orka

Igår fick jag frågan hur jag orkar och det gör jag inte är svaret

Man orkar inte utan vissa perioder så överlever man bara, timme för timme eller dag för dag.

Det finns bra perioder, då orkar man. När alla får vara friska och man hinner göra saker man mår bra av som inte har med autism eller ens barn att göra.

Min kropp säger högt och tydligt att den inte orkar, men jag vet inte vad jag ska dra ned på mer?
jag har min tredje halsfluss sen nyår och har gått upp 15 kg på mindre än ett år.
Ändå kör jag på, det känns som jag inte har nått val.

Mitt minne är värdelöst dåligt, rent av pinsamt och jag betalar räkningar i sista sekunden eftersom jag glömmer att fixa det.
LÄgenheten ser ut som det briserat en bomb här, så fort man tar tag i någon grej ser man allt som inte blir gjort.

Så nej jag orkar inte just nu

5 kommentarer:

  1. Jag vet precis hur du känner. Du sätter ord på precis varje tanke jag har. Det handlar till största delen om att överleva. Man hankar sig fram och försöker skjuta bort morgondagen, för den är för jobbig att tänka på. Men så ibland dyker den upp i ens tankar ändå och då blir livet ännu lite jobbigare. För all ovisshet tar kål på en.

    Det är ju som det där med pusslet som har för många bitar... Att man inte får plats med alla. men alla måste till för att bilden ska framträda.

    Undrar vad det är som händer med minnet när man blir stressad. Det är som att det helt försvinner och man gör fel och tabbar som man aldrig hade gjort annars. Räkningarna känner jag igen här också. Jag vet inte hur många gånger det senaste året som jag har glömt att betala räkningarna (och det är inget bra när man har eget företag).

    SvaraRadera
  2. Vet du om att symbolen för autism är en pusselbit?
    Joining the pieces...

    Kram

    SvaraRadera
  3. Usch vad ledsen jag blir när jag läser. För mig är du så stark. Önskar jag kunde vara närmare, eller att jag kunde göra nåt. H ser fram så emot sommar o få leka med M i parken så varje gång jag råkar säga att det är lite varmare ute eller att det börjar bli vår så frågar hon om M kommer imorgon?

    SvaraRadera
  4. Du har fått din beskärda del, jag skäms som klagar så mycket till dig
    Men vi ser också framemot sommaren, nu har vi ju plats attbjuda tillbaka också så ni kan komma till Sold.

    SvaraRadera
  5. Du ska inte skämmas, alla har vi olika saker vi tycker är svåra. Ingen kan säga att nån annan inte har det jobbigt. Eller jo, den dan du kommer o säger att du itne vet om du ska köpa bruna eller svarta skor, då slänger ja ut dig ;-)

    SvaraRadera