lördag 21 mars 2009

Kan inte släppa den

Jag försöker vara social på kvällarna men jag kan inte lägga ifrån mig Karyn Seroussis bok.
Så fort jag får tillfälle så läser jag några rader och lär mig lite mer om autism.
Hon förklarar på ett lätt sätt om peptider, genomsläpplig tarm och allt annat som leder fram till att barn ( och för den del vuxna) med bland annat autism inte bör äta gluten och mjölk.

Och ju mer jag läser detso mer förbannad blir jag, varför informerar ingen om detta? Jag har svårt att tro att läkare på BUP och HAB inte känner till i vart fall basnivån om dietbehandling.
Även om de inte tror på effekten skulle de kunna nämna det.

Den effekt vi ser här är slående, den är inte inbilning utan vi har en tjej som mår markant mycket bättre.
Igår gick hon med sin morfar när hon tröttnade på att handla med mig och väntade i bilen och det är stort.
Hon pratar på ett annat sätt, jag kan inte förklara hur men det är lite mer normalt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar